RETURER OCH BYTEN


LIVLYs Returpolicy

 

Vi vill alltid att du skall vara nöjd med din LIVLY produkt och få möjligheten till att öppna förpackningen för att titta närmare på ditt köp.

Om produkten inte är vad du förväntat dig har du möjligheten att skicka tillbaka varan till oss.

Alla produkter som skickas tillbaka ska vara oanvända, otvättade samt rena för att vi skall kunna godkänna en retur. Original-prislappar samt förpackning skickas även med.

Om en vara är oss tillhanda efter 14 dagar men inom 30 dagar kan vi erbjuda ett tillgodokvitto minus fraktkostnader.

På grund av hygieniska skäl mottager vi inte returer på badkläder, hårband, rosetter samt diadem och tofsar.

Från och med att du mottagit din vara har du alltid 14 dagars ångerrätt och kan då skicka tillbaka en vara till oss för full återbetalning exklusive frakt. Denna fraktkostnad á 39kr dras från din återbetalning. OBS! Presentinslagning är inte återbetalningsbar.

LIVLY är inte ansvariga för returer som inte kommit tillbaka till vårt lager. Vänligen spara ditt försändelse-ID så att du kan följa varan hela vägen till vårt lager.


Hur gör du för att returnera eller byta en vara?

Lägg tillbaka varan i förpackningen, tillsammans med den ifyllda returblanketten. 

Så fort din retur är mottagen och godkänd får du ett bekräftelsemail av oss, det kan ta upp till 2 veckor innan vi mottagit din retur.

För att göra returen så smidig som möjligt för dig skickar vi med en returfraktsedel, som du klistrar över den gamla fraktsedeln. Vid byte lägger du en ny beställning och returnerar varan du önskar byta. På din retursedel står en rabattkod som ger dig fri frakt vid byte.

Om du är kund utanför Sverige har vi inte möjlighet att förse er med en returfraktsedel utan dessa kunder får står för frakten själv.

 


Vad gör jag om jag mottager fel vara?

Om du fått fel produkt, vänligen kontakta vår kundservice på info@livlyclothing.com med ämnesraden “fel produkt” så hjälper de dig.


Reklamation

Gällande möjliga reklamationer på LIVLY följer vi den svenska lagen konsumentköplagen.

Innan du skickar tillbaka varan till oss, ta ett foto på den defekta produkten.

Vänligen maila bilden och beskriv problemet till vår kundservice info@livlyclothing.com. Döp ämnesraden med “reklamation”.

LIVLY står för fraktkostnaden tillbaka vid reklamation.

 


Vilken är returadressen?

Vänligen returnera varan till:

LIVLY AB    

Hantverkarvägen 23    

136 44 Handen

Sweden


Om en tvist skulle uppstå följer vi allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.